We propose an harmonious, beautiful living space, adapted and proportioned to the size of the child.
The richer and more diversified the environment, the more the child will develop the means to express his/her intellectual potential.
In today’s world, where diversity is a key player of our everyday lives, our ambition is to make sure that children are always put in a position which will ease their curiosity to learn and integrate with and other cultures while sharing their own.
In order to promote the child’s balance, the relationship between parents and professionals relies on mutual trust.
Each part plays a significant role in the co-education of the child. Maria Montessori
Knowing two or more languages allows you to communicate beyond national borders, to better understand other cultures, and to integrate into our globalized societies.
Each member of the team participates in welcoming and accompanying the children.
The importance of nature for the child is obvious. With its multitude of discoveries, nature allows children to keep their curiosity alive and to feed their imagination.
Our Montessori environment offers a variety of adapted teaching materials that cover four material areas: sensory development, practical life, language and mathematics.
Nous proposons un espace de vie harmonieux, beau, adapté et proportionné à la taille de l’enfant. Il est conçu dans un milieu d’apprentissage stimulant, humaniste et ouvert sur le monde. Il offre la liberté à l’enfant de s’épanouir et d’être heureux.
Cet environnement préparé avec soin répond aux besoins de l’enfant à chaque étape de son développement. Divers espaces élaborés avec maîtrise vont permettre à l’enfant de développer ses sens, sa motricité, sa communication et son autonomie à son propre rythme. Cet environnement lui offre sécurité et attractivité.
Plus l’environnement est riche et diversifié, plus l’enfant développera au moyen de son esprit absorbant, le moyen d’exprimer son potentiel intellectuel.
L’ambiance Montessori est composée d’une décoration épurée, d’outils et de matériels à sa disposition favorisant le mouvement et la libre circulation. Elle représente le vecteur par lequel l’enfant gagne en autonomie, en estime de soi et dont il pourra s’épanouir pleinement.
Le monde international s’élargit chaque jour et notre ambition est de faire en sorte que les enfants soient toujours plus à l’aise dans ce monde, curieux de découvrir de nouvelles cultures et désireux de partager la leur. C’est avant tout parce que notre établissement a comme spécificité d’accueillir des profils internationaux aussi bien chez les enfants et les familles que dans l’équipe encadrante qui est d’emblée diversifiée.
Cette diversité culturelle est une richesse et nous incite à porter un regard singulier et bienveillant sur chaque enfant qui construit sa propre identité dès sa et bienveillant sur chaque enfant qui construit sa propre identité dès sa première année de vie.
Afin de promouvoir l’équilibre de l’enfant, nous recommandons vivement que la relation entre les parents et les professionnels soit basée sur une confiance mutuelle, chacun dans son rôle agissent et participent comme des partenaires dans la co-éducation de l’enfant.
Ensemble, nous favorisons l’autonomie au quotidien, l’émerveillement, l’observation et l’écoute active…le tout en créant des conditions pour que vos enfants apprennent à faire seuls à la maison et dans l’environnement préparé par nos soins.
La connaissance de deux ou plusieurs langues permet de communiquer au-delà des frontières nationales, de mieux comprendre les cultures autres, et de s’intégrer dans nos sociétés mondialisées. Plusieurs chercheurs ont confirmé qu’apprendre une deuxième langue est optimal avant 6 ans.
La cohabitation du français et de l’anglais étant une composante incontournable de notre établissement. Cet apprentissage des langues se fait spontanément, par leur simple exposition. La maîtrise de plusieurs langues comporte des avantages cognitifs, sociaux et culturels. Ils deviendront plus tard des avantages professionnels.
Chaque membre de l’équipe participe à l’accueil et l’accompagnement des enfants. Elle propose des expériences éducatives, transmet ses connaissances culturelles et expérimentales permettant à l’enfant d’apprendre, de communiquer et d’interagir avec les autres. Elle stimule diverses compétences sociales, intellectuelles lui permettant de s’ouvrir au monde qui l’entoure.
Tous, mettent en œuvre leur Savoir-Faire, Savoir, Savoir Etre et Savoir Expérientiel afin de favoriser l’éveil et l’épanouissement de chaque enfant accueilli.
L’importance de la nature pour l’enfant est évidente. Par la multitude de découvertes qu’elle recèle, la nature permet, tant aux enfants de garder leur curiosité en éveil que de nourrir leur imagination. Cet environnement stimulant est un cadre parfait pour apprendre le monde qui nous entoure au travers des cinq sens. C’est parce que nous sommes conscients que la nature est vitale pour notre écosystème, que nous encourageons la création du lien entre l’enfant et la nature.
Cette sensibilisation de l’enfant au vivant lui permet de créer un lien fort avec la nature et de prendre conscience de son environnement et de sa richesse.
Notre environnement Montessori propose un matériel pédagogique varié et adapté qui couvre quatre aires matérielles ; le développement sensoriel, la vie pratique, le langage et les mathématiques. Pour favoriser l’activité spontanée et l’autonomie de l’enfant, les objets et le mobilier sont adaptés à sa taille et à sa force. Ceux-ci lui permettant de les déplacer, de la manipuler sans l’aide de l’adulte. Ils sont attrayants par leurs couleur, leurs matières est symbolisent une harmonie des formes sollicitant sa curiosité et l’invitant à explorer selon ses goûts et intérêts immédiats.
L’équipe Montessori comme lien entre l’environnement et l’enfant, le guide dans le chemin de ses apprentissages, de sa construction et lui permettent de faire ses propres expériences.
We propose an harmonious, beautiful living space, adapted and proportioned to the size of the child. It is designed to be a stimulating, humanistic learning environment, open to the world. It offers the child the freedom to blossom and be happy.
This carefully prepared environment meets the needs of the child at each stage of his/her development. A variety of masterfully designed spaces will allow the child to develop his or her senses, motor skills, communication and independence at his/her own pace. This environment offers security and attractiveness.
The richer and more diversified the environment, the more the child will develop the means to express his/her intellectual potential.
The Montessori environment is composed of refined decoration, tools and materials at the child’s disposal that encourage movement and free circulation. It represents the vector by which the child gains in autonomy, in self-esteem and from which he/she will be able to fully blossom.
In today’s world, where diversity is a key player of our everyday lives, our ambition is to make sure that children are always put in a position which will ease their curiosity to learn and integrate with and other cultures while sharing their own. It is above all because our establishment has the specificity of welcoming international profiles in the children and families as well as in the staff, which is diverse from the start.
This cultural diversity is a richness and encourages us to have a singular and benevolent look at each child who builds his or her own identity from the very first year of life.
In order to promote the child’s balance, the relationship between parents and professionals relies on mutual trust. Each part plays a significant role in the co-education of the child.
Together, we promote daily autonomy, wonder, observation and active listening…all while creating the conditions for your children to learn to do things on their own at home and in the environment prepared by us.
Knowing two or more languages allows you to communicate beyond national borders, to better understand other cultures, and to integrate into our globalized societies. Several researchers have confirmed that learning a second language is optimal before the age of 6.
The cohabitation of French and English is an essential component of our school. This learning of languages is done spontaneously, by their simple exposure. Mastering several languages has cognitive, social and cultural advantages. These will later become professional advantages.
Each member of the team participates in welcoming and accompanying the children. They provide educational experiences, cultural and experiential knowledge to enable the child to learn, communicate and interact with others. It stimulates various social and intellectual skills that allow the child to open up to the world around him/her.
All of them put in practice their know-how, knowledge, skills and professional knowledge in order to encourage the awakening and development of each child.
The importance of nature for the child is obvious. With its multitude of discoveries, nature allows children to keep their curiosity alive and to feed their imagination. This stimulating environment is a perfect setting for learning about the world around us through the five senses. Because we are aware that nature is vital to our ecosystem, we encourage the creation of a link between the child and nature.
This will develop a strong sense of awareness of the child to the living world allowing him/her to create a strong bond with nature, environment and its richness.
Our Montessori environment offers a variety of adapted teaching materials that cover four material areas: sensory development, practical life, language and mathematics. To encourage spontaneous activity and autonomy, the objects and furniture are selected to the child’s size and strength. These allow him/her to move them, to manipulate them without the help of the adult. They are attracted by the color, material and form. A harmony of forms soliciting his/her curiosity and inviting him/her to explore according to his/her tastes and immediate interests.
The Montessori team is the link between the environment and the child, which provides guidance to the child in the path of his/her learning and developing and allows him/her to make his/her own experiences.